از هوش مصنوعی بپرسید

تنظیم برنامه اجرایی روابط عمومی

چالش بین استراتژی و روابط‌عمومی، خلاء جدی یا سهل‌انگاری؟ گره بین روابط عمومی و بخش برنامه‌ریزی سازمان، از چالش‌هایی‌ست که کمتر به آن پرداخته شده. روابط‌عمومی، از جمله موضوعاتی‌ست که سخت می‌‌توان در آن به طراحی نسخه یکسان و تمپلیت رسید، اما درصورت عدم ترجمه آن برای سازمان، به مشکلات جدی برخورد خواهیم کرد. در این کارگاه، با رویکرد حل این چالش‌ها، به تعریف استراتژی و برنامه‌ریزی روابط‌عمومی و نحوه ارائه درست اقدامات PR به سازمان خواهیم پرداخت.
تعداد جلسات :

1 جلسه

تعداد دانشجویان :

15

ویدیو معرفی

روابط‌عمومی یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر کسب‌وکار و تعیین‌کنندۀ نحوۀ تعامل داخلی و خارجی با ذی‌نفعان سازمان شماست.
در این تعامل، شما ارتباط خود با مهم‌ترین سرمایه یعنی نیروی کارتان و البته مهم‌ترین مخاطب یعنی مشتریان را طراحی میکنید، حلقه‌های ارتباطی خود را پررنگ‌تر کرده و قدم به قدم، تصویر سازمان خود را در منحصربه‌فردترین رویه، نقش می‌زنید.
در مباحث مطرح‌شده در روابط‌عمومی سازمانی، عناوینی مانند مدیریت بحران، مدیریت ارتباط و البته یکپارچه‌سازی ادبیات شما و محافظت از هویت کسب‌وکار  مطرح می‌شوند.

بدیهی است که برای رسیدن به اهداف مطلوب در هر بخش از سازمان، باید برنامه‌ها و استراتژی‌های دقیق و طولانی مدت تدوین شده و قدم به قدم اجرا شوند. بخش روابط‌عمومی نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما به دلیل ماهیت کیفی و البته بروز حوادث و بحران‌های غیرقابل پیش‌بینی بسیار، کمتر با این نگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
این خلا، چالش‌های بسیاری را برای فعالان حوزۀ روابط‌عمومی و البته کسب‌وکارها به دنبال دارد.

عدم برقراری ارتباط موثر از طرف سایر بخش‌های سازمان، عدم تفهیم نقش صحیح در سازمان توسط تیم روابط‌عمومی که عموما به اشتباه زیرمجموعۀ بخش‌های مارکتینگ یا منابع انسانی قرار گرفته‌است از جمله این چالش هاست که روند کاری این بخش حیاتی از کسب‌وکار را با اختلال روبه‌رو خواهد کرد.

به همین منظور، تیم راه‌ازما درنظر دارد برای فعالان حوزۀ روابط عمومی و البته مدیران کسب و کارها، کارگاهی با محوریت تدوین برنامه و استراتژی روابط‌عمومی در سازمان را برگزار کند.
در این کارگاه همراه با حدیث خسروی که نزدیک به یک دهه در شرکت‌ها و اکوسیستم‌های مختلف فعالیت‌های روابط عمومی را سازماندهی کرده و درحال حاضر به‌عنوان مدیر روابط عمومی شرکت نوبیتکس مشغول فعالیت است؛ نگاهی دوباره و استراتژیک به روابط عمومی خواهیم داشت.
همچنین نحوۀ تنظیم برنامۀ روابط عمومی و البته سنجش اقدامات انجام شده در راستای آن را مطرح خواهیم کرد و هرکدام از شرکت‌کنندگان، از فرصت تدوین یک برنامۀ عملیاتی و اجرایی PR با نظارت و اصلاح مدرس کارگاه برخوردار می‌شوند.

پشتیبانی فعال برای اعضای کارگاه تا دو هفته پس از اتمام این جلسه ادامه دارد و شرکت‌کنندگان، به حلقۀ ارتباطی روابط عمومی راه‌ازما ورود پیدا می‌کنند.

اگر شما هم تا به حال با این چالش‌ها در حوزه خودتان برخوردید، به فکر ارتقای شغلی خود در حوزه روابط‌عمومی هستید یا می‌خواهید بخش روابط‌عمومی کسب‌و‌کار خود را بهتر درک کنید، قبل از تکمیل ظرفیت به ما پیام بفرستید!

تنظیم برنامه اجرایی روابط عمومی

فرم ثبت نام دوره


::: دوره‌های مفید دیگر :::
/5